استقرار گواهی SSL توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت
نصب گواهی OV-Wildcard-SSL بر روی دامنه ی Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا، نصب گواهی OV-Wildcard-SSL بر روی دامنه ی Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت انجام شد.

مهندس روح اله یزدانی رییس سازمان فاوا با اعلام این خبر بیان داشت؛ امنیت، یکی از دغدغه های هر کسب و کاری به خصوص در دنیای اینترنت است. لذا از اولین و مهم ترین اقداماتی که باید برای امنیت پرتال انجام گیرد، نصب گواهی SSL و تبدیل http به https می باشد. به همین خاطر و با عنایت به لزوم تامین امنیت تبادل اطلاعات در بستر اینترنت، این سازمان اقدام  به دریافت و نصب گواهی OV-Wildcard-SSL بر روی دامنه Rasht.ir و مجموعه زیردامنه های آن نموده است.

وی افزود:  SSLمخفف کلمات Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است. به عبارت دیگر یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر می باشد که این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند و بازدیدکنندگان با مشاهده ی نام سازمان در بخش جزییات گواهینامه با اطمینان از پرتال www.Rasht.ir  و زیردامنه های آن به شرح ذیل دریافت خدمات خواهند داشت.

 
 

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان با ارائه ی راهکاری به منظور تشخیص استفاده از  گواهینامه ی SSL در یک پرتال اظهار داشت؛ اطمینان از این امر با بررسی نوار بالای مرورگر حاصل خواهد شد. بدین صورت که اگر قبل از آدرس پرتال، عبارت “https” نوشته شده باشد، نشانه ی امنیت سایت و استفاده از  SSL می باشد. در غیر این صورت، پیشوند آدرس، با عبارت “http” نوشته شده است. همچنین نشانه ی دیگر استفاده از SSL ، وجود علامت قفل قبل از آدرس پرتال است که با کلیک بر روی آن می توان جزییات اطلاعات گواهی SSL پرتال را مشاهده نمود.

شایان ذکر است هم اکنون دامنه ی شهرداری رشت و زیر دامنه های آن به شرح ذیل، دارای گواهی SSL می باشند:

 

تاریخ:
1400/04/07
تعداد بازدید:
244
منبع:
آدرس :رشت ، میدان شهدای ذهاب، عمارت تاریخی شهرداری رشت، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت    کدپستی : 33683-41546 
تلفن :  33235053 - 013 نمابر: 33235056-013 پست الکترونیکی : Fava@rasht.ir 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کلان شهر رشت می باشد.
Powered by DorsaPortal