برگزاری نشست آموزشی سامانه ی مدیریت پروژه های عمرانی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت
نشست آموزشی سامانه ی مدیریت پروژه های عمرانی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا، نشست آموزشی سامانه ی مدیریت پروژه های عمرانی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت برگزار شد.

در این نشست، غلامعلی نیک فهم، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به ارائه ی توضیحاتی مختصر از برنامه های در نظر گرفته شده در این دوره پرداخت. نیک فهم گفت؛ این جلسات، طی سه روز به دو صورت تئوری و عملی برگزار می شود که روز اول و دوم، مختص آموزش کارشناسان ناظر بر پروژه های عمرانی معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی خواهد بود و در روز سوم، شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری و مشاوران طرح های عمرانی تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

 
 
 
 

گفتنی است؛ با توجه به تایید سامانه ی کنترل پروژه ی ارائه شده توسط کارگروه پیمان و ضوابط فنی و شورای فنی و همچنین بنا بر مکاتبات انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اهمیت پروژه های عمرانی و لزوم بهره گیری از تمامی منابع اعتباری و بهینه سازی و صرفه جویی مصرف منابع به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، راه اندازی و بهره برداری از این سامانه، در اولویت برنامه های سازمان فاوا قرار گرفت.

 
 
شایان ذکر است، از ویژگی های مهم این سامانه، گزارش و نمودار پیشرفت فیزیکی و ریالی یک پروژه و یا تمامی طرح ها و پروژه ها با هر نوع طبقه بندی و همچنین گزارش منابع مصرف شده و پیش بینی نیازهای آتی (مانند قیر، سیمان، انواع آهن آلات، مصالح سنگی و...) می باشد که جزو چالش های حوزه ی عمرانی بوده و با اجرای این سامانه، مرتفع خواهد شد. مضاف بر اینکه می توان از فرآیند تهیه ی آرشیو مستندات، بخشنامه ها، نظارت های کارگاهی، اسناد مناقصه، ریزمتره، برآورد، آنالیزبها، پیشنهاد قیمت، صورت وضعیت، تعدیل و ما به تفاوت، گردش کار بین عوامل اجرایی، کارتابل برنامه ریزی ، کنترل پروژه، کنترل و مدیریت منابع به عنوان سایر ویژگی ها و مزیت های سامانه ی مدیریت پروژه های عمرانی یاد کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1399/12/14
تعداد بازدید:
282
منبع:
آدرس :رشت ، میدان شهدای ذهاب، عمارت تاریخی شهرداری رشت، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت    کدپستی : 33683-41546 
تلفن :  33235053 - 013 نمابر: 33235056-013 پست الکترونیکی : Fava@rasht.ir 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کلان شهر رشت می باشد.
Powered by DorsaPortal